Zleep Hotels bliver til Four Points Flex by Sheraton i Danmark

Danske hoteller bliver til Four Points Flex by Sheraton i samarbejde med Marriott International, der ejer branded. Det lyder enkelt, men det er historien om ny kapital, salg af varemærket Zleep hotels til Kina, et farvel til stor tysk invester og returnering af aktiemajoriteten til stifterne bag.

.

Danmark har fået en ny hotelkæde. Zleep hotellerne skal fremover være i kæden Four Points Flex by Sheraton, der ejes af den store Marriott koncern, der har flere varemærker på det danske marked. Det er blandt andet AC Bella Sky by Marriott, Moxy og selve Marriott.

Allerede nu er skiltene langsomt udskiftet hos den danskudviklede hotelkæde, Zleep Hotels. Dett markante skift er ikke blot et nyt kapitel for de gamle Zleep hoteller, der drives af Core Hospitality i Danmark, men en beslutning, der øger internationaliseringen af flere danske destinationer.

.

Stiftet tilbage i 2013

Efter at have etableret sig tilbage i 2013 er kæden vokset og vokset, og nok blevet i hvert fald som en af Danmarks førende hotelkæder i økonomisegmentet.

Planen for fem år siden var at vokse til 40 hoteller frem mod 2025 ved at få Deutsche Hospitalitys med om bord som ejere af 51 pct. af den ellers familieejede virksomhed.

Men i august sidste år meddelte parterne, at de gik hver til sit, og at ejerfamilien – de hedder Haaber – overtog ejerskabet igen.

Samtidig forklarede Peter Haaber, at selskabet stod og skulle bruge mere kapital. For der var brugt mange penge på at åbne nye hoteller.

.

Salg til Kina

Der er som bekendt mange håber at rejse kapital på. En af dem ser ud til at være at sælge branded Zleep hotels. Haaber og familie har solgte derfor cirka samtidig med skilsmissen fra tyskerne navnet og varemærket Zleep Hotels til samarbejdspartneren kinesiske H World International.

En klik på Zleep Hotels hjemmeside viser da også, at kæden ikke længere er i Danmark, men i dag findes i Tyskland, Spanien, Schweiz og Tjekkiet. På samme hjemmesiden optræder også fem andre brands – herunder Steinberger branded, der levere hotelovernatninger i den afgjort dyre ende.

.

Brug for nyt navn

Med salget af brandnavnet til Kina, var der brug for et nyt navn. Det nu tidl. Zleep Hotels foretrækker at beskrive det som, at man “nu springer ind i en ny kategori. Hotellernes fokus på værdi, komfort og enkelhed bliver nu suppleret af Sheratons globale standarder og pålidelighed”.

Beskrivelse er måske heller ikke helt ved siden af for gæster får nu adgang til Marriotts loyalitetsprogram, Marriott Bonvoy, som sammen er blandt de stærke programmer i branchen.

I følge en pressemeddelelse til byder “Four Points Flex by Sheraton .. prisbevidste forbrugere en hoteloplevelse på gode beliggenheder med principper om pålidelighed, simplicitet og værdi gennem design og service”.

I følge samme pressemeddelelse vil “de konverterede hoteller … fokusere på disse fundamentale elementer ved at levere autentisk og venlig service, rene og behagelige værelser samt morgenmad og gratis internet for at sikre en effektiv og afslappende oplevelse til en god pris”.

.

Helt ny familie

”Rebrandingen af Zleep Hotels til Four Points Flex er ikke kun en ny æra for Core Hospitality – det er en strategisk beslutning, der sætter os i stand til at tilbyde noget helt særligt i det danske marked. Vi har altid haft fokus på at levere værdi og komfort, men med Marriotts distributionskraft og Bonvoys populære bonusprogram åbner vi døren til en verden af muligheder for vores gæster”, siger Peter Haaber, adm. direktør i Core Hospitality og grundlægger af Zleep Hotels.

Rebrandingen giver gæster adgang til Marriott Bonvoy, et af verdens største loyalitetsprogrammer, der tilbyder mulighed for at optjene og indløse point på mere end 9.000 hoteller globalt. Det betyder, at danske rejsende kan optjene point på ophold herhjemme, som kan anvendes på overnatninger i hele verden og unikke oplevelser i fx Londons O2, Berlins Uber Arena og Manchester Uniteds Old Trafford.

”Dette skifte handler om mere end blot et nyt navn. Det handler om at bringe dansk hoteldrift op på et internationalt niveau, hvor vi kan kombinere vores lokale ekspertise med Marriotts stærke varemærke og distributionskanaler. Nu kan ophold i store dele af Danmark bookes gennem Marriott.com og Marriott Bonvoy appen”, tilføjer Peter Haaber.

Der er ikke i denne omgang meldt ekspansionsplaner ud. Mon ikke kæder i første omgang har nok at gøre med at konsolidere sig efter opkøb af ejerskab, frasalg af brandnavn og kædeskift – altså sammen inden for et halvt års tid.

Be the first to comment

Leave a Reply

Din email adresse vil ikke blive vist offentligt.


*