Et debatindlæg fra den radikale kandidat til Københavns Borgerrepræsentation Kristine Ammitzbøll-Bille, vækker undren hos Stromma. For i årevis har selskabet arbejdet hen mod at blive grønnere og har også arbejdet målrettet med at skabe bedre vandmiljø i havnen.
.
“Vi er ærgerlige over, at Kristine Ammitzbøll-Billes har fået det indtryk, at Stromma ikke ønsker at bidrage til den grønne omstilling. Det er en misforståelse. For faktisk vil Stromma rigtig gerne den grønne omstilling. Stromma vil gerne støtte op om ambitionen om at gøre København til en CO2-neutral by, og vi er enige om, at en omlægning fra diesel- til eldrevne både repræsenterer en mulighed for at reducere partikelforureningen i Københavns tætbefolkede områder til gavn for byens borgere”, siger Mads Vestergaard Olesen, der er direktør i Stromma Danmark, der står for både turbåde som hop-on-hop-off busser.
.
Skal finde løsning med By & Havn
Ligesom det ikke var lige til for Movias havnebusser, at kommer over på strøm, så er det heller ikke lige til for Stromma. Men selskabet håber på en snarlig løsning.
“Stromma har gennem længere tid været i dialog med By & Havn og arbejder aktivt fortsat for at finde en løsning sammen med dem. Vi håber, at Kristine Ammitzbøll-Bille vil mødes til en kop kaffe, hvor vi kan tage en dialog om arbejdet med omstille til emissionsfri sejlads”, slutter direktøren.
Du kan læse det oprindelige debatindlæg her: https://www.havne-fronten.dk/2024/debat-en-groen-kanalrundfart-begynder-at-haste/debat/
1 Trackback / Pingback