Nye emmerys-butikker på vej efter overskud

Direktør Shahriar Bakhshpour, Emmerys Aps. Foto: Emmerys.

En stabil og vedvarende fremgang har bidt sig fast hos den økologiske bagerikæde emmerys. Med konstante forbedringer på driftsresultat siden 2019 og millionoverskud for tredje år i træk har kæden det finansielle fundament på plads til investering i nye butikker.

.

”Det er vigtigt og glædeligt, at vi igen i år kan forbedre vores bruttofortjeneste og driftsresultat til det bedste nogensinde. Vi har det finansielle grundlag på plads til den ekspansion vi har sat i gang, både med hensyn til optimering og renovering af vores eksisterende butikker men også med etablering af nye butikker,” siger kædens CEO Shahriar Bakhshpour.

Han ser begge dele som en naturlig og nødvendig fremtidssikring af kædens mål: At give gæsterne en unik oplevelse ved at tilbyde unikke kvalitetsfødevarer, en uovertruffen smag baseret på gode og økologiske råvarer samt en personlig og nærværende service.

.

Nye og redesignede butikker

Den lyse og imødekommende atmosfære i de redesignede butikker understreger emmerys’ brand gennem en skandinavisk minimalistisk elegance blandt andet ved hjælp af massive egetræsborde og masser af naturligt lys.

”I 2023 åbnede vi en ny butik og renoverede fire eksisterende. I de første fem måneder af 2024 har vi allerede åbnet to nye butikker på markante adresser – Rantzausgade og Valby Langgade – og renoveret to af vores butikker. Og vi har en pipeline af projekter med flere renoveringer og nye butikker, der effektueres senere i år,” lover Shahriar Bakhshpour.

.

Flere gæster

Butiksindretningen i både nye og renoverede butikker er testet grundigt gennem de senere år, med det formål at afspejle kædens nye identitet, hvor det økologiske bagerhåndværk og kvalitetsprodukter synliggøres for gæsterne på en imødekommende måde.

Samtidig har der været højt fokus på at skabe en caféoplevelse for gæsterne og samtidig optimere de fysiske rammer for personalet.

”Vi kan se, at det giver en øget frekventering blandt vores gæster. Der er simpelthen flere der kommer igen, og de fortsætter med at komme igen. Det har betydning både for vores bundlinje, men også for vores tro på fremtiden,” siger Shahriar Bakhshpour, der samtidig fremhæver endnu en væsentlig investering, nemlig virksomhedens digitale systemer.

.

Bedre online

”Vi er ved at implementere et nyt IT system der styrker butikkernes drift og salg, herunder en integreret app, der giver kunderne en forøget service og caféoplevelse. Vi opgraderer således både vores fysiske og digitale tilstedeværelse på det danske marked,” lyder det fra emmerys’ CEO.

Forventningen til fremtiden fra emmerys’ ledelse er således ganske klar: Fortsat fokus på økologiske produkter af høj kvalitet samt forøget fokus på gæsterne og deres oplevelse i butik og café vil og fremover sikre det finansielle grundlag for en fortsat og kontrolleret ekspansion.

”Vi satte en kurs i 2019, der har fungeret efter hensigten. Nu har vi hånden sikker på roret mod fremtidens økologiske bageri,” siger Shahriar Bakhshpour.

Be the first to comment

Leave a Reply

Din email adresse vil ikke blive vist offentligt.


*