Kunderne i Movias flextrafik er godt tilfredse

Helt præcis svarer 86 pct. af kunderne, at de generelt er tilfredse eller meget tilfredse med Movia flextrafiks forskellige kørselsordninger.

.

Det viser resultatet af den årlige kundeundersøgelse, som Megafon har foretaget for Movia i 2023. Det er en stigning på tre procentpoint i forhold til forrige års undersøgelse.
Overordnet set ligger tilfredsheden med Movias flextrafik rigtig højt og på niveau med tidligere år.

Særligt bemærkes det, at tilfredsheden med den største kørselsordning – flexhandicap – har en tilfredshed på hele 90 pct., hvilket er en stigning på otte procentpoint i forhold til undersøgelsen fra 2022.
.

Stigende tilfredshed

I kørselsordningen flextur, som har en tilfredshed på 91 pct., svarer 56 pct., at de er “meget tilfredse”, hvilket er det højeste niveau siden 2015.

I undersøgelsen er kunderne blandt andet spurgt om deres tilfredshed med chaufførens service og kørsel, om man afhentes og ankommer til tiden, om man har en tryg og sikker rejse, og om flextrafikbilerne fremstår rene, velholdte og sikre.
.

Glad chef

Movias flextrafikchef, Jens Peter Langberg, glæder sig over det fortsat høje niveau for kundetilfredshed i flextrafikken.
“Flextrafikken i Movia er kommet godt igennem 2023. De vanskeligheder, vi oplevede med chaufførmangel og manglende vogne på bagkanten af Covid19, er overstået. Det glæder os derfor, at vi nu ser en stigning i kundetilfredsheden til et endnu højere niveau. Indsatsen for at skabe en god og sikker rejse for brugerne af flextrafikken har effekt og skal fortsættes også i de kommende år. Med op imod 7.000 rejsende på en travl hverdag leverer Movia med flextrafik et vigtigt bidrag til at mange, som ikke er i stand til at benytte den traditionelle kollektive trafik, kan komme til de aktiviteter de gerne vil deltage i,” siger Jens Peter Langberg.

Be the first to comment

Leave a Reply

Din email adresse vil ikke blive vist offentligt.


*