Lokaludvalg opfordre borgere til at deltager i debatten om byens fremtid

Af Anders Bo Petersen

 

Få indflydelse på Indre Bys udvikling. Hvordan skal Indre By udvikle sig? Skal der skrues op for udeserveringerne, anlægges flere legepladser eller noget helt tredje? Sådan lyder det i en pressemeddelelse fra Indre By Lokaludvalg.

Indre Bys syv kvarterer skal have en ny bydelsplan. Lokaludvalgets 23 medlemmer, der startede deres valgperiode i april i år, står nu over for deres første store opgave: At lave en bydelsplan for Indre By, der skal gælde frem til 2027.

Derfor inviterer lokaludvalget nu til bydelsmøde. Det foregår den 5. oktober 2022 kl. 19 – 21 i Bethesda, Rømersgade 19. Alle interesserede er velkomne.

 

Skal kunne se sig selv i planen

Bydelsplanen er både lokaludvalgets visionspapir og arbejdsprogram for udviklingen i Indre By. Planen skal således afspejle udfordringer og potentialer i hverdagslivet i Indre Bys syv kvarterer:

“Det er vigtigt, at både beboere i Indre By og lokale erhvervsdrivende kan spejle sig i vores bydelsplan”, siger formand for Indre By Lokaludvalg, Bent Lohmann, der opfordrer alle interesserede til at melde sig til lokaludvalgets bydelsmøde.

På mødet kan foreningsrepræsentanter i bydelen give deres input til bydelsplanen, ligesom der er mulighed for at melde sig til et repræsentantskab, der i sidste ende skal godkende bydelsplanen. Lokaludvalget står klar til at gå i dialog om Indre Bys syv kvarterer, der spænder fra Østerport til Metropolzonen.

“Der er på mange måder tale om kvarterer med forskellig identitet og karakter, men hvad der binder dem alle sammen er beboeres og lokale erhvervsdrivendes ønske om rammer, der hjælper det gode hverdagsliv på vej. Det er et ønske, vi i lokaludvalget arbejder på at understøtte, og det er derfor, at det er så vigtigt for os at høre mere om, hvad Indre Bys beboere og erhvervsdrivende ser af udfordringer og potentialer i deres hverdagsliv”, siger Bent Lohmann.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*