Den nye Fjernbusterminal ved Dybbølsbro bliver nabo til det kommende Ikea-varehus, og selvom planerne om busterminalen kom lige fem minutter i tolv, så er det lykkedes Ikea at indtænke passagerernes ankomst, så de kan drage fordel af bistroområdet i Ikea.
”Vi lykkedes lige præcis med at få lavet materialet sådan, at vores bistroområde bliver let tilgængeligt for passagererne også”, fortæller siger Anders Lyhne Nordtorp, som er ekspansionschef i Ikea Danmark til Havnefronten.
Dermed bliver passagerne i busserne betjent med langt bedre forhold, end planerne for en fjernbusterminal oprindelig lagde op til.
Holder tidsplanen
Planerne for den nye Ikea, der kommer til at afprøve et city-format, kører efter planen. Ikea København er en nytænkning af det varehuskoncept, som Ikea er kendt for i dag. City-varehuset bliver mindre og tilpasset københavnernes behov og fremtidens forbrugsmønstre.
Ifølge Anders Lyhne Nordtorp er der ikke opstået forsinkelser i projektet af en sådan art, at man ikke efter planen kan åbne næste år.
”I øjeblikket følger vi tidsplanen på projektet, og vi regner bestemt med, at vi kommer til at holde tidsplanen”, siger Anders Lyhne Nordtorp.
Varehuset bliver på 19.000 m2 og dermed mindre end oprindeligt planlagt. Det giver Ikea over 16.500 m2, som Ikea senere kan udnytte. Da varehuset er mindre end først planlagt, så forsvinder en lang række parkeringspladser også. Det bliver dog fortsat muligt at bestille en transporter til at fragte ens varer væk fra stedet. De største varer kan man ikke selv kan plukke fra hylderne og fragte det med hjem som i vores mere traditionelle varehuse. Men de fås uændret.
Ikea bliver – via en bro over Dybbølsbro – forbundet til Kaktustårnene på den anden side af vejen, og dermed vil man kunne gå fra Kaktustårnene over til Ikea, Cabin, Tivoli Hotel og Rigsarkivet i en slags park i flere etagers højde.
Be the first to comment