Af Anders Bo Petersen
Det, der startede som en bagerbutik på Christianshavn, har udviklet sig til en større kæde – og netop nu er Lagkagehuset i gang med en større produktudvikling.
Derfor er der netop introduceret to slags salater i bagerbutikkerne. Salaterne kommer som et supplement til de sandwichs – og kager – som Lagkagehuset hidtil har haft til salg.
Faktisk er det netop erfaringerne med sandwich, der har fået Lagkagehuset til at tilbyde det – for en bager – noget utraditionelle i form af salater.
“Indtil nu, er vi lykkedes rigtig godt med at ramme nogle smage i vores sandwichs, som vore kunder er rigtigt glade for. Erfaringerne herfra har vi taget over i udviklingen af nye salater”, siger produktchef Simone Visbjerg Møller fra Lagkagehuset.
Det mættende supplement til de nye salater er naturligvis Lagkagehusets brød. Til alle salater medfølger fladbrød, som grilles i butikken, når kunden bestiller. Alle salater bliver lavet i butikken samme dag, som de sælges, som det også er tilfældet med Lagkagehusets sandwichs.
Ekstra kapital
Det er ikke lang tid siden, at Lagkagehuset meddelte, at de udvider med 40 nye butikker. Det kommer oven på, at de eksisterende ejere har indskudt 200 millioner kroner i selskabet.
Nordic Capital og L Catterton købte i 2017 Lagkagehuset. Siden har de to ejere skudt over en milliard kroner ind i kæden, der i dag beskæftiger mere end 3000 medarbejdere.
Lagkagehuset havde ved årsskiftet 103 butikker i Danmark. Derudover driver bagerkæden 13 bagerier i London og tre i New York.
Be the first to comment